Dankzij meer dan 15 jaar ervaring in de boekhoudsector – en het schrijven van informatie teksten voor mijn eigen websites – begrijp ik wel wat ondernemers naar op zoek zijn online. Als boekhouder of accountant heb je misschien wel een mooie site, maar als deze leeg blijft, dan zal dit ook geen bezoekers of potentiële klanten aantrekken.
“Content is King” is dan ook een uitspraak die je vaak ziet passeren. Nuanceer dat echter wel een beetje: het is de juiste content die van belang is. Als jouw onderneming een boodschap wil uitbrengen dan moet je er toch voor zorgen dat je bezoekers kunnen terugvinden waar ze naar op zoek zijn. Anders heb je wel content, maar zonder bezoekers heeft dat geen betekenis.
Met mijn ervaring in diverse sectoren en alle kennis die ik in die jaren heb opgedaan, kan ik jou zeker wel helpen om je te onderscheiden met unieke en begrijpelijke teksten voor je website of mailings!
Als tekstschrijver tracht ik steeds accurate teksten te schrijven en rekening te houden met een hele reeks van factoren:
SEO: zoekmachine optimalisatie
Correcte tekstuele inhoud
Stijl die aansluit op je website
Duidelijke, maar eenvoudige taal
Op maat, volgens uw wensen
Maar vooral: met jouw doelpubliek in gedachten, want zij moeten geholpen worden.
Heb je een vraag? Kijk alvast even of deze niet reeds beantwoord werd hieronder.
Ik beschouw mezelf meer als tekstschrijver. Vaak is het zo dat een copywriter en een tekstschrijver hetzelfde werk leveren.
Een copywriter schrijft 'leuke' wervende teksten en zijn doorgaans bezig met reclame, slogans, enz... Met andere woorden: teksten die bezoekers moeten overtuigen om iets te kopen of een actie te ondernemen.
Een tekstschrijver zal zich mee gaan bezig houden met teksten voor het web, blogs, enz... Dit is dus iets uiteenlopender en vaak gaat het om teksten van informatieve aard.
Content marketing is een vorm van marketing waarbij sterke inhoud (content) wordt gemaakt en gebruikt om bezoekers te informeren over producten en hun interesse op te wekken.
Het doel is dan ook om als onderneming als een autoriteit te worden beschouwd door consistent content aan te bieden. Bezoekers zullen dan ook veel vertrouwen krijgen in je onderneming en sneller geneigd zijn om producten te kopen of gebruik te maken van je diensten.
Content marketing is veel meer dan alleen enkele teksten te schrijven: het omvat een brede waaier aan media zoals artikelen, podcasts, video, sociale media posts, enz... Ook offline media valt hieronder!
Ik heb ervaring met het schrijven van (informatieve) teksten in volgende branches:
Vaak gaan de onderwerpen of sectoren samen met mijn persoonlijke interesses. De motivatie is dan dés te groter om mooie werkstukken te schrijven!
Zomaar een bedrag plakken op een opdracht is onmogelijk. Zoiets hangt immers af van tal van factoren. Zowel de moeilijkheid als het aantal opdrachten spelen hierbij een rol. Zomaar een uurtarief of bedrag per woord afspreken is heel erg voorbarig, je wilt toch immers dat de teksten die voor jou geschreven worden ook degelijk onderzocht worden?
Bij het opmaken van de offerte wordt rekening gehouden met tal van factoren zoals:
Kortom: Voldoende zaken die in rekening gebracht worden bij het opmaken van een offerte op maat.
Als beginnend tekstschrijver hanteer ik een uurtarief van 50 euro exclusief BTW. Afhankelijk van de research die er bij komt kijken kan het zijn dat hierbij minimaal 2 uur dient afgenomen te worden.
Mijn diensten als tekstschrijver vallen wellicht een pak goedkoper uit in combinatie met de andere diensten die ik kan leveren. Neem daarom gerust een kijkje verder op de website om te leren wat ik nog meer voor jou kan betekenen.
Ik wil in eerste instantie duidelijk maken: Ik doe dit grotendeels voor het plezier, na andere bezigheden. Het is dan ook de bedoeling om het plezier te blijven behouden. Daarom durf ik wel streng te zijn in de opdrachten. Daarmee wint niemand iets.
Ik kan gerust een leuke, passende afbeelding zoeken en meesturen met het artikel (of zelf iets maken in het formaat dat past op je website).
Wat ik echter niet doe is mij laten opjagen en korte deadlines hanteren. "Ik moet dit gisteren hebben" zal bij mij dus niet pakken. Niet alleen voelt dit onprettig, het risico dat een werk van mindere kwaliteit zal zijn verhoogt ook.
Ik kan je gerust helpen bij het opzetten van een kleine niche site. Zowel het online zetten van de website (in WordPress) als het bedenken en schrijven van de eerste 5 a 10 onderwerpen kan ik voor jou in orde brengen.
Ik beschouw mezelf als een budgetvriendelijk startpunt op dat vlak. Na die eerste beginfase zal het wel meer lonen om een expert aan te spreken om de site verder te optimaliseren en deze expert nauw met je samen te laten werken.
Dankzij mijn ervaring in de boekhoudsector heb ik wel een idee waar ondernemers naar zoeken online. Het blijft dan ook elke keer opnieuw een uitdaging om bepaalde topics neer te schrijven in menselijke taal.
Boekhouders en accountants kunnen zeker baat hebben bij een externe tekstschrijver voor hun website of klantenmailings. Klanten kunnen up-to-date blijven via de website, maar vergeet niet dat ook andere bezoekers (potentiële klanten) je website bezoeken!
Topics onderzoeken en daar een tekst over schrijven dat iedereen kan begrijpen is voor mij een soort creatieve uitlaatklep. Ik haal er dan ook veel voldoening uit om te weten dat mijn teksten impact heeft op mensen en hen verder kan helpen.
Doorheen de jaren heb ik al voor tal van branches informatieve teksten geschreven. Daaruit leer ik zelf iets bij wat een bijkomend voordeel is van teksten te schrijven. Soms sta ik dan zelf voor de uitdaging om een artikel te schrijven over iets waar ik nog niet volledig op te hoogte ben. Het is dan ook fijn om even in een onderwerp vast te bijten en daar allerlei kennis over te doen.
Onderstaand alvast een kort overzicht van enkele sectoren waar ik al flink wat ervaring heb opgedaan:
In de bouwsector heb ik veel ervaring opgedaan met eigen websites: Gevelbekleding, rolluiken, vloeren, warmtepompen en zonnepanelen
Binnen de sector van verzekeringen heb ik voornamelijk ervaring opgedaan omtrent omniumverzekeringen en autoverzekeringen
Financiële content is mij niet vreemd. Vooral over kredieten en leningen, maar ook algemene geldzaken spreken mij enorm aan
Fiscaliteit kan behoorlijk ingewikkeld en saai zijn. De uitdaging is dan ook om dit in verstaanbare taal te proberen vertalen
Dat kom je snel te weten met onderstaande PAIN analyse:
Vier keer “Ja” beantwoord? Dan kan je inderdaad nood hebben aan iemand die je kan bijstaan bij het schrijven van artikels voor je website, nieuwsbrieven of mailings.